Icewind Dale návod

Tento návod obsahuje všetky kapitoly Icewind Dale + datadisky Trials of Luremaster a Heart of Winter. Návod je v češtine, neskôr bude možno dostupný aj slovenský preklad. Autorom návodu je Jiří Terč.



Další slavná hra od Black Isle v prostředí světa Dungeons & Dragons.....má název Icewind Dale (Planina ledového větru) a odehrává se na samotném Hřbetu světa - drsném a nelítostné severu. Vypadá to sice jako romanticky zasněžené Baldur's Gate.. ale pravda je trošičku jinde.. celá hra je mnohem více bojově založená, budete si muset prosekat cestu skrze hordy a hordy nepřátel (Diablo hard) a vyřešit spousty úkolů. Na druhou stranu je hra velice lineární, což vám ale při jejím hraní vůbec nepřijde, neboť úkoly jsou nápadité a plné záhad a skryté zrady, proto našlapujte opatrně....
Takže pokud máte rádi RPG ty pravé a poctivé, vrhněte se na Planinu ledového větru a staňte se legendou !

V této hře si narozdíl od BG tvoříte celou družinku sami.. tak tomu věnujte hodně času, ať uprostřed hry nezjistíte, že je vám nějaký charakter spíše na škodu. Povolání je zde málo..no málo, spíš základní počet. Vaší družinku by mělo tvořit více válečníků než-li kouzelníků...... budete potřebovat hrubou sílu! Moji družinku tvořili dva bojovníci (jeden s lukem), Paladin, Hraničář, Zlodějka, Kněžka - čarodějka. Měli byste opravdu mít alespoň tři "rubače", kteří by drželi přední linie a léčitele se zlodějem..mág není zas až tak nutný (takže klidně dejte nějaké 2-povolání, jako já. Vřele doporučuji bojovník-mág se silou 10, protože později ve hře najdete super výbavu). Na severní straně Fearunu jsou taky jinačí zbraně nežli dole na jihu kolem Mečového pobřeží a Amnu. Jsou zde velké a silné obouruční sekery (trpaslíci HURÁ) a zbraně sou také rozděleny na obyčejné, kvalitní, magické a artefaktové. Navíc zde jsou také věci jako kamenný amulet, kukla pro zloděje či hraničáře, kouzelnická čapka, démon zakletý do podoby brnění, zbraně z ledu a prostě hodně moc doplňků....takže si užijete.


I) Pár rad na začátek návodu

1) Tento návod píšu podle platinové edice s oběma datadisky....tak snad nebude žádný problém.

2) Budu je psát tak, jak jdou za sebou, nic vám tedy nebrání Hrát nejdříve datadisk Trials of Luremaster a až po něm Heart of Winter.

3) Jestli milujete RPG a chcete si to pořádně vychutnat, hrajte hru na obtížnost "podle pravidel".

4) Všichni nepřátelé budou mít schopnosti přesně podle pravidel D&D a hra tak bude mnohem zajímavější (a taky těžší)....věřte mi. Taky se domnívám, že na tuto obtížnost se dají najít lepší věci než na nižší obtížnosti.

5) Nehrajte takovéhle hry v angličtině, teda pokud ji neumíte jako rodný jazyk.

6) Ve hře se šance na zásah označuje THACO - čím nižší tím lepší, stejně je to i s kvalitou zbroje.

7) Vytvořte si ruzně zaměřenou partičku..je nesmysl mít třeba dva bojovníky s dlouhými meči a dva s obouručáky. Z vlastní zkušenosti doporučuji: specialisty na velké meče, těžké meče a sekery... A například knězům pak dejte nějakou drtivou zbraň - palcát, řemdich apod.

8) Nekoukejte na schopnosti zbraně tolik jako na očarování. Můžete mít zbraň se super schopnostmi, ale bude očarování jen +1. S takovou zbraní toho později moc nepobijete. Spíše si vemte zbraň +3 a vyšší, která sice nic nedělá, ale protivníka pochroumá mnohem více !!!

9) Během hry objevíte v elfí pevnosti obchodníka, který vykupuje věci trojnásobně dráž než kdokoliv jiný. Když u něj budete prodávat budete mít peněz dost a dost!

10) Když srazíte trolla na zem, použijte na jeho tělo oheň či kyselinu, tak ho úplně zabijete. Jinak by se zregeneroval.

11) V každém rozsáhlejším dungeonu hledejte a deaktivujte pasti..ušetříte si tak mnoho životů.

12) Po celé hře je mnoho knih, které vám objasní a rozšíří tento už tak propracovaný svět. Takže, pokud rádi čtete nebo chcete vědět co nejvíc...sbírejte knihy.

13) Svého mága naučte všechna kouzla o cestou naleznete...taková zajímavá a užitečná nebojová kouzla jsou třeba Dimenzionální brána, Identifikace a Kontakt s jinou dimenzí.

14) Nepokládejte předměty na zem, po čase by zmizeli.

15) Pečlivě volte formace, aby se nestalo, že se vám kouzelník ocitne ve vřavě jako první..neměl by šanci.

16) Nikdy se neváhejte odněkud vrátit pokud máte plný inventář a vše prodat.

17) Pokud se váš mág nemůže naučit více kouzel, opatřete si nějaké lektvary inteligence. Poté co je mág vypije se mu razantně zvýší inteligence a on se může naučit mnoho dalších kouzel.

18) Šetřete lektvary na léčbu otravy a nákazy..dost je upotřebíte, zvláště za začátku.

19) V menu hry si nezapomeňte nastavit funkci "odpočívat do vyléčení", vaše postavy sice budou odpočívat 16 h, ale po vyspání budou zcela uzdraveni.

20) Hned, jak k tomu budete mít možnost, kupte si Brašnu na lektvary, Skříňku na svitky a Váček na drahokamy...ušetříte si mnoho zátěže a místa v inventáři.

21) Hru často ukládejte..hlavně před spaním, protože pokud jsou vaši svěřenci hodně raněni, rána by se ve většině případech asi nedočkali.

22) Po stisknutí klávesy [ALT] se vám zobrazí všechny skříně, police a prostě všechny věci, které se dají vybrat.

23) Při soubojích si hlídejte nápisy dole v okně typu "zbraň neúčinná" , na takového nepřítele platí pouze magické zbraně. Narozdíl od BG II myslím, že zde nejsou potvory imunní na magické zbraně.

24) Klidných lokací typu jako města či vesnice zde moc není, ale když už, tak promluvte s každou postavou, můžete se dozvědět něco zajímavého.

25) Na mapě také nejsou pojmenovány žádná místa..ale většinou jsou všechna velice výrazná, takže je určitě neminete.

26) Zkoušejte vybírat kapsy takovým těm důležitým postavám pomocí zloděje, mají u sebe dost zajímavé věci. Nezapomeňte na SAVE.

27) Nezapomeňte, že ceny při prodeji se určují podle toho, kolik jste již daných předmětů prodali, proto se vyplatí jedné postavě nacpat inventář jedním druhem věci, a pak to najednou prodat.

28) Pokud máte v partě hraničáře, využívejte jeho schopnost stopování. Můžete se dozvědět leccos zajímavého o lokaci, kterou právě procházíte.

29) Poslední na konec: HODNĚ ŠTĚSTÍ....začínáme

II) Návod Icewind Dale

A) Prolog

1) Východní přístav

Sedíte si klidně v hospodě (kam jste se, kdo ví jak dostali), pijete a najednou si to k vám vykračuje válečník...je to Hrothgar, něco jako místní starosta a policie v jednom. Poví vám, co má na srdci a pokud chcete vědět více (a to chcete), musíte za ním do domu. Až odejde, promluvte s barmankou a zeptejte se na pití, poví vám, že má zamořený sklep hmyzáky..úkol pro hrdiny..tak hurá na ně. Až bude po "bitvě", tak promluvte se všemi vesničany v hospodě: jednomu může trpaslík namluvit, že je hledačem starých trpasličích měst a získat investici pro dobrodružství, pokud mu ji později ve hře, až sem opět zavítáte splatí, dostanete bonusové zkušenosti. Pokud se opět nějaký váš nečlověk nechá urazit..může jako omluvu požadovat náhradu = diamanty, stejnou odměnu dostane bard za svůj epos.

Jakmile vyjdete ven, zavane kruté počasí severu - no nic, musíte dál. Pomluvte se všemi zde, potkáte rybáře, kterého z domu vyhodil vlk..zabít. Pak je tu na jihu za mostem chlapec, kterého přepadli skřeti..pobijte je a vraťte mu rybí kostřičku. Na západní straně je podivná ženština... a pokud máte barda, promluvte s ní, dovíte se o rybáři...je to ten, co stojí mezi lodičkami vytaženými na břeh. Tak chvilku běhejte od jednoho k druhému a dostanete celkem dost zkušeností. Ve zdejším krámu..je Pomab, kupodivu obchodník, který jen machruje a navíc má přemrštěné ceny..tak kupte jen to nejnutnější! Stavte se ještě ve zdejším chrámu a promluvte s knězem, dovíte se pár zajímavých věcí. Navíc ho můžete okrást...Teď už jděte za Hrothgarem, jeho dům je vedle druhé hospody, ve které jste začínali. Tu kývněte na jeho návrh a ihned jste posláni juknout se po karavaně...tak opusťte lokaci na jihovýchodě.

2) Jeskyně orků

V této lokaci zjistíte, že karavanu přepadli orkové. Prošmejděte celou jeskyni a vše živé pobijte. Seberte vše, co najdete, hlavně dopis o karavaním kontraktu. Vraťte se zpět do přístavu, kde listinu běžte odevzdat obchodníkovi s rybami (má dům severně).
Prodejte vše nepotřebné a jděte za Hrothgarem...a můžete vyrazit!


B) Kapitola první

1) Kuldaharský průsmyk

Tak a jste tu...řekněte, nečekali jste tu situaci?! Už na vás mluví něco jako bezdomovec, který vám neřekne celkem nic nového. Projděte to tu celé, je zde jen pár skřetů na zabití a jeden na pokec...bolí ho hlava, tak se sem vraťte až později. Severně je tu také strážní vež, ve které je zlobr taky s hroznou bolestí hlavy..hlavně ho nezabíjejte. Když půjdete dále severně skrz jeskynní oblouk, dostanete se do soutězky, kde vás čekají první větší boje. Je tu i jeskyně s pár brouky, které po chvilce udoláte. Vraťte se zpět a opuste lokaci východním směrem.

2) Kuldahar

Je to město postavené pod ohromným Magickým dubem, který vydává velké teplo..takže si můžete odpočinout od těch sněhových závějí.

Po příchodu jste přivítáni malých chlapcem, který je zklamán vaším malým počtem, pošle vás za Arundelem - arcidruidem tohoto místa. Ten bydlí pod kořenem hned za můstkem přes potůček. Arundel vám objasní nynější situaci a pošle vás do Údolí stínů. Ještě mu můžete říci o obrovi a jeho bolestech hlavy..Arundel vám poradí co s tím...no, to jen tak na okraj.

Naproti od místa vašeho příchodu je vetešníkův dům..má pár zajímavých věcí. Na severu odtud je zas Orrickova věž, a to není nikdo jiný nežli čaroděj(můžete ho okrást, má pár dobrých věcí). Další zajímavé místo je Osvaldova vzducholoď na SV, kde malý pan alchymista prodává své vynálezy(a dá se též dobře okrást). Kousek odtud je shluk budov(s hospodou), v té promluvte s děvečkami, dozvíte se něco o hostinském zdejšího hostince. Ta druhá je kapánek cáklá..no vraťte se sem až v Údolí stínu zabijete kněžku. Kousek nahoru odtud je kovárná, kde Conlan prodává své super věci...za super drahé ceny. Tak se můžete jen kochat..ale nezoufejte, najdete lepší a když ne, tak si je časem můžete koupit zde! Přibližně uprostřed severní strany města, hned pod Dubem je zájezdní hostinec, promluvte s hostinským a zeptejte se ho, jak přišel ke svému majetku. Vypadá jako darebák a je to darebák, to potvrdí i nález prstenu v prvním patře.Donuťte ho, ať se přizná radě starších.Na SV je také pod kořenem ukrytý chrám Imatera,boha utrpení. Zde můžete jak nakupovat různé věci, tak také hlavně prodat jakékoliv předměty(kromě cetek). Zde se dozvíte i o Egenii, kněžce, která se vydala do hor.....

Nyní už můžete vyrazit na V, směrem k Údolí stínů. Po cestě se k vám přiřítí vyděšený vesničan(Mirek)..pronásledují ho dva Yetiové. Až je zabijete, dozvíte se od něj, že jeho bratr takové štěstí neměl a budete požádáni o navrácení rodinného šperku. Vesničana později najdete před domem hrnčíře(střed mapy).

3) Údolí stínů

Zde vás čeká jen boj a zas jen boj. Musíte zde prolézt všechny hrobky a nalézt dva klíče k hlavní hrobce prastarého barbarského válečníka. Potkáte tu zejména menší stíny, za které je přes 500 xp., což je poměrně dost, a tak budete hodně levelovat. Ve středu lokace je velká socha kdoví čeho. Když pudete od ní na Z objevíte římsu vedoucí jižně. Zde je jeskyně Yetiů a před ní náčelník, ten má v útrobách náhrdelník Mirkova bratra. Až projdete všechny svatyně vylezte až k té hlavní na SV a vstupte...

4) Hrobka barbarského krále (patro první)

Hned u vchodu narazíte na jeho znak - vlčí tlapu. Postupujte skrze hordy nemrtvých pořád dále a vstupujte do všech místností. Pak pokračujte dále na sever, kde narazíte na kněze jménem Mythos s celou jeho bandou...no zkuste ho přesvědčit, ať vás nechá projít hrobkou. Po dobrém to nejde..ale alespoň máte zkušenosti. Až je pobijete a uložte hru a zkuste se vyspat. Vybavte se nějakými magickými zbraněmi....už byste jich pár měli mít (hlavně šípy). Pokračujte dál až k oltáři, kde na vás zaútočí stín..je docela silný tak pozor. Zbytek mapy je celkem v pohodě, až na mumii, která na vás vyskočí z jedněch dveří na V. Kousek od ní je pak vchod do dalšího patra.

5) Hrobka barbarského krále (patro druhé)

Tak a je to tady: hordy a hordy nemrtvých stvůr...nejhloupější, co teď můžete udělat, je to, že tam vrazíte a budete si hrát na hrdiny.Postupujte pomalu a opatrně, aby se na vás nesesypali všichni nepřátele. Největším problémem vám asi bude kostlivý mág stojící na vyvýšeném místě tvaru trojúhelníku ve středu haly. Já jsem měl v partě lučištníka, tak jsem ho udolal celkem v pohodě...ale pokud nemáte nikoho, kdo by jistil na dálku..budete muset použít kouzla atd.Projděte zde postranní pohřební komory, v té jižní na konci najdete amulet se znakem barbarského krále..dobrá věcička. Poté stiskněte páku na východním sloupu trojúhelníkovitého místa a vstupte do...

6) Hrobka barbarského krále (patro třetí)

Tak tady vážně bacha..hemží se to tu hordami potvor, některé jsou zranitelné jen magickou zbraní. Nejdříve prozkoumejte horní a spodní pohřební komoru a vyberte věci. Pokračujte dál kolem velkých obrněných strážců a dalšího kostlivého mága do dalších prostor...

Tady narazíte na ducha Kresselacka - onoho mrtvého krále. Ten vám poví, že on není zlo, které hledáte, ale pokud pro něj zabijete jednu Aurilinu kněžku poví vám, kdo nebo co to je! Přijměte a vydejte se zpět do jeskyně Yetiů, kde se ženština (Lysan - děvečka z hospody) skrývá...pokecejte s ní, a pak ji zabte. Vraťte se ke Kresselackovi a oznamte mu tu novinu..za odměnu se sice nic nedozvíte, ale můžete vybrat jeho sargofág....a ty věci za to fakt stojí,i když jenom na začátek. Nyní se už můžete vydat zpět.

7) Kuldahar podruhé

Jakmile se vrátíte, běžte Mirkovi vrátit jeho šperk, skočte za barmanem v hospodě a prokecněte ho..dá vám Lysanin plášť a nakonec jděte prodat vše nalezené. Vydejte se za Arundelem, dá vám další úkol: vydat se do chrámu a získat mocný artefakt - Kamenné srdce. Tak hurá do toho...

8) Chrám zapomenutého boha

Hned po příchodu potkáte "kamaráda", který utíká ze vzniklé bitvy v chrámu. Vtrhněte tam a všechno pobijte..nejdříve se dejte doleva a poté doprava od vchodu. Až bude první patro vyčištěné(není to zas až tak těžké, hlavně pobíjejte kněze), slezte do patra druhého, kde je pár truhliček, pastí a nepřátel. Postupujte dál..dorazíte do hlavní svatyně a zjistíte, že Kamenné srdce už ukradli.....jak typické! Nezapomeňte tu sebrat lahvičku od mrtvého kněze.

9) Opět v Kuldaharu

Ukažte Arundelovi lahvičku..poví vám, že se jedná o hadí jed, a to čerstvý. Takže musí pocházet z nedaleké sopky Dračí oko. Tam taky povede vaše další putování. Naučte svého mága kouzlo "rychlost"..dost vám to pomůže a kupte nějaké uzdravovací lahvičky, pokud se vám zdá, že jich máte málo. Kupte šípy, kameny, šipky a prostě vše, co potřebujete.


C) Kapitola druhá

1) Dračí oko

Před jeskynní pobijte ledové troly a vstupte do dračího oka...

2) Dračí oko (patro první)

Hned po vstupu vás uvítají obyvatelé tohoto patra - Ještěřané. Jsou to slabí nepřátelé, tak v klídku. Jižně od vchodu jsou jeskyně brouků smraďochů..a ty se tak nejmenujou proto, že by voněli..může to jednoho až omráčit. Vylákejte je s jedním charakterem a až se "vyprázdní", tak se na ně sesypte.

Zhruba uprostřed mapy objevíte pavoučí jeskyni...vymlátit . Za jezírkem uvidíte mrtvolu, tak to oběhněte a prozkoumejte ji - je to Erevain (elf). Najdete u něj jeho zápisky a vybavení..hlavně jeho super meč. Postupujte dál....cesta na jih vede k zajatcům a severovýchodní k trůnu Ješteřanského krále. Připravte se, zakouzlete rychlost, modlidbu, požehnání a prostě všechno, co máte..a připravte se na pořádnou bitvu. Zůstaňte zalezlí v chodbě a vylákávejte si tam protivníky postupně. Až je udoláte, pozbírejte, co po nich zbylo a vyberte oltář..či co to je..v podobě zlatého hada. Vraťte se k vězňům a připravte si hodně ohnivých kouzel a všechny lahvičky s olejem, které jste posbírali...a opuste jeskyni východním tunelem....

3) Dračí oko (patro druhé)

Tak tady už kapánek přituhuje, ale nebojte...bude hůř. Hned od vchodu se dejte na Z. Postupujte pomalu a ničte troly a pavouky. Dobrá taktika na troly je nalákat na sebe alespoň dva najednou, srazit je na zem, a pak na ně hodit lahvičku s olejem, kterých byste měli mít dost z patra prvního. Tak a máte dva zmetky z krku.

Až dorazíte k jeskyňce, ze které vede úzká chodba na Jih, uložte hru a pořádně se připravte (požehnání, rychlost..však už to znáte). Vemte jednu postavu a vběhněte do velké místnosti s pyramidou uprostřed..vylákejte davy trolů a kněze k úzkému průchodu, kde byste je měli, byť s obtížemi, porazit - nejdřív se pokoušejte srazit kněze nebo jim alespoň přerušujte kouzla...a měli byste to ustát. V místnosti je pak kněžka Egenie, hledaná v Kuldaharu jestli si vzpomínáte..no pokecejte s ní, mimo jiné u ní můžete i odpočívat. Poté se vraťte cestou zpět - narazíte na chodbu vedoucí směrem do středu mapy..tam naleznete ztracené děti. Mezi nimi i Šimiše, syna kováře Conlana.

Vydejte se dál na V, úplně až na konec mapy, kde se to hemží jen brouky smraďochy..pomalu je likvidujte (třeba si povolejte pomocníka, který to schytá jako první, a pak je rozsekáte bez problémů). Na konci naleznete tělo, má u sebe sekeru a meč..a to docela dobré!! Nyní jděte do poslední části tohoto patra, kde všechno systematicky ničte, v jeho dolní části je pak"šnek" vedoucí do...

4) Dračí oko (patro třetí)

Hned po příchodu se k vám přesere nějaká nevymáchaná tlama a oči bůhví koho...jen mu to pěkně zpočítejte, sešlete si modlidbu, rychlost atd. Je to jedna ze zdejších legií...až bude po masakru, vydejte se jakkoliv dál (pozor na pasti, je jich tu nezdravě mnoho) dojdete stejně ke stejnému místu. Po cestě zabíjejte vše živé - neživé. Pozor hlavně na vybuchující kostlivce, kteří vám parádně zatopí, proto je ničte raději z dálky..stačí jeden šíp a je po celé obrazovce! Až přejdete můstek, objevíte se před jakýmsi kulatým obydlím (no já bych tam bydlet nechtěl), ve kterém je zdejší nekromantka a její zombie....rozsekat a rozčtvrtit! Vyberte jí domeček a jděte severně, kde je to kromě dalších nemrtvejch zmetků samá past - runy ochrany. Celkem dobrá věcička proti skupině....Skočte se kdyžtak vyspat zpět k Egenii (měla by na vás čekat hned u "šneka" v patře druhém) nebo to riskněte zde a opuste toto poschodí....

5) Dračí oko - Falešný chrám

Když jsem přijdete na první pohled vypadá vše jako klidný chrám mírumilovných kněží. Můžete zde i nakupovat, jakmile ale začnete moc slídit, zjistíte, že se nejedná ani o kněze ani mírumilovný chrám..jsou to hadí lidé - Yuan-ti. Zničit je můžete třemi způsoby: buď můžete bezhlavě zaútočit plně posílení a nadopovaní, nebo můžete najít na severu komplexu (skoro) kulatou místnost, kde je uzavřených pár dobrodruhů, kteří vám jakse patří pomohou, nebo třetí způsob (asi ten nejlepší) je, u vchodu pokecat paladinem s Albionem, paladin prokoukne jeho iluzi a už se to řeže. Metejte po nich kouzla, šípy, lečte se a posilujte...není to tak strašný boj, že?! U bojovníků v kulaté místnosti se pak můžete vyspat. Vyberte celé patro, vše zabte a opuste to tu východem na JV.

6) Dračí oko - Chrám Yuan-ti

Hned po příchodu vás přivítá malá holčička?!...až zmizí postupujte dál a zabíjejte Yuan-ti. Dávejte velký POZOR na pasti...je jichtu dost a jsou silné. Prozkoumávejte všechny vedlejší místnosti, které odbočují z hlavní chodby místnosti..najdete pár zajímavých věcí. Holčička vás bude prudit čtvrt cesty, tak to moc neřešte. Chrám má tvar hada, tak až budete na konci..poznáte to podle velkých dvoukřídlých dveří na SV, jsou tu jedny, tak v pohodě...

Pořádně se připravte....budete stát proti tomu nejstrašnějšímu, co jste zatím potkali, a že vypadá jak malá holka?..pche jen počkejte. Yxunomel - mocný démon z rodu tanar'ri..no pokud se vám líbí, tak si zahrajte Planescape Torment, kde je to samá taková mrcha, ne-li horší. Ale zpět k Yxunomei, je zranitelná pouze zbraněmi +2 a vyššími, šípy +2 jste určitě zde našli a zbraně s +2 snad taky ne?! Opět na sebe sešlete vše, co máte - hlavně rychlost, ta vám dost pomůže. Vylákejte všechny mimo hlavní sál, hlavně kněze a střelce...jednou postavou je odlákejte co nejdál to půjde, a pak je rozsekejte. Až zabijete i ji seberte Kamenné srdce, vyrabujte truhly a skočte se vyspat před odchodem zpět do Kuldaharu...

7) Kuldahar znovu (a určitě ne naposled)

...Z představ jak si užijete chvíli klidu vás vyvede banda orků běhající po Kuldaharu..jen je pěkně srovnejte. Pak jděte za Arundelem, no nepřipadá vám divně?!..Až tenhle kdoví co přestane kecat, vyběhněte o patro výš, abyste zjistili, že Arundelovi již nemůžete pomoci a Kamenné srdce je vám teď taky na dvě věci - další cíl zní: prastará elfí pevnost. Z mrtvolky seberte Druidskou hůl a jděte prodat vše nepotřebné a nakoupit vše potřebné. Malý Šimiš u Conlana vám dá klíč od truhly, kde je celkem dobré kladivo, které si nechte....

Navštivte i Orricka a koukněte, co má..kupte kdyžtak pár kouzel. Má také pár nových věcí: např. Darebova kápě, kterou můžu vřele doporučit nebo hůlka Ledové smrti, která je ale dost drahá, tak jak chcete a také šerpa rozostření není špatná věc. Až budete mít vše nakupeno a budete dosyta odpočatí vyrazte směrem k.....


D) Kapitola třetí

1) Useknutá ruka

Tak to je ona, prastará elfí pevnost..dříve Ruka Seldariny, pýcha elfů...Nyní je to ale ruina, avšak ne zcela opuštěná....

2) Useknutá ruka - dolní sály

Tak a jste uvnitř, vypadá to tu zajímavě...a duchové padlých tomu na kráse nepřidají. Zabijejte vše v prvním patře a prohledávejte tu každou hromadu věcí..dají se najít zajímevé věci. Dávejte pozor, orkové jsou v přesile a mají ve zvyku na vás vyskákat v tu nejhorší chvíli. Až budete mít první patro prolezené vystupte do druhého..

Ve druhém patře postup opakujte - zabíjejte, sbírejte a hledejte pasti ! Poté vyjděte buďto po SZ hromadě, nebo po centrálních schodech uprostřed do patra třetího...

To je rozdělené na S a J část..a přístup tam je jen z duhého patra. Dávejte velký pozor, postupujte opatrně a pomalu..kromě skřetů jsou zde již hordy velkých kostlivců a šavlorukých kostlivců, kteří dokáží dobře pošramotit, a to nejen mága a zloděje. Prolezte opět obě části patra..v Z části najdete dobrý štít, nicméně vyplatí se jen pro někoho, kdo má nízké THACO a v druhé polovině patra, hned nad ním zace celkem slušný cep..u jednoho orka najdete také prsten.

Zdejším výtahem se vydejte do neprozkoumané části patra druhého..kde je to zase samá nemrtvá verbež. Odtud pak sestupte po schodech do další části patra prvního, kde jde sice o krk, ale nasbíráte pár dobrých předmětů a hlavně součástku porouchaného soukolí. Až bude hotovo, vraťte se zpět do patra třetího, odkud vystupte po schodech vzhůru...

3) Hlavní sál Useknuté ruky

Zde potkáte i pár přátelských duchů. Nejprve promluvte s velikým kostlivcem (Lethiasem) kousíček od místa vašeho příchodu. Přesvědčte ho, že nejste ti špatní a že nejdete Ruku poškodit. Dozvíte se, že to byl elf z elitní jednotky Zpívajících čepelí a také osud věže za ním.

Vlevo od Lethiase je obchod Lehlanda, který nějak zatím nepobral, že pevnost je zničená a on mrtvý. Hlavní je ale to, že má pořád funkční obchod..vykupuje velmi draho a prodává celkem levno, tak se napakujte ať už penězmi nebo věci. Také vám může říct o jednotlivých částech ruky, tak se poptejte na co je libo a projděte ostatní místnosti tohoto patra.

Je tu bar, v jehož levé části vám bard Telanis zapěje. Dále je tu také noclehárna, kde vás malá holčička pohlídá při spaní. Nyní vstupte do věží..začněte od SV
a postupujte podle směru hodinových ručiček...

4) Severovýchodní věž - Corellonova

Hned v prvním patře na vás naskáče houf elfích přízraků...sešlete posilující kouzla a zůstaňte u dveří, kam se protlačí jen pojednom (je zde elfí kroužková zbroj +3, ve které mohou čarovat i bardové či mágové s lomeným povoláním). Vyberte sál a vystupte výš a a výš a pobíjejte vše, co uvidíte. Úplně na vrcholu věže se nachází Valestis a její nyní mrtvá zahrada. Slibte jí pomoc a opuste věž. Za nalezení věcí pro Valestis je moře zkušeností, nicméně narazíte na ně až za dlouho..Při odchodu z věže by jste u sebe měli mít další část ozubeného soukolí.

5) Východní věž - Shaverashova

V patře prvním promluvte s Kaylessou, dozvíte se, že tato věž je zasvěcena bohu války, a ona že je cvičitelkou vojáků. Dozvíte se také, že mechanismy, které sbíráte patří do složitého vynálezu jménem Astroláb. Ona prý má další část, ale výměnou za ni chce, abyste dopřáli klid jejím vojákům ve vyšších patrech - jinými slovy rozsekejte je namaděru. Jděte tedy výš a připravte se na boj s docela slušnými lukostřelci.

Z předposledního patra vede most do Labelasovy věže, kterého si teď nevšímejte a schody na střechu, kde vás čeká pár pavouků na zabití a kniha. Vraťte se ke Kaylesse, chce po vás, abyste ji dopřáli smrt v boji, je celkem silná, ale má pár dobrých věcí a hlavně třetí část Astrolábu.

6) Jižní věž - Solonorova

Zde potkáte elfí akolitu jmenem Deniani, která vám poví působivý příběh o pádu Ruky. Poté vás požádá a přinesení míru pro kněze a akolyty v této věži..což samozřejmě přiměte. Je to skoro to samé jako v Shaverashově věži. Není to lehké, ale dá se to ustát...V posledním patře najdete pár knězů a hlavně soudek se svěcenou vodou. S tím se vraťte dolů k Denianě, dotanete zkušenosti a můžete se vydat do poslední věže....

7) Západní věž - Labelasova

Tak toto je věž čarodějů..no nevypadá to tu pěkně a pošahaný Larrelův duch tomu taky na kráse moc nedodá. Do věže se musíte dostat přes již zmíněný most ve věži Shaverashovy.

Druhé patro jsou pokoje kouzelníků - bohužel ne zrovna kamarádských. Posbírejte věci a hlavně deník Larrelovy dcery.

O patro výš je velkolepá knihovna, kde si můžete vzít jakoukoliv knihu. Nejzajímavější je Theorie o Mythalu, kterou chce čaroděj Orrick v kuldaharu....

Až se nabažíte vědomostí vystupte do posledního patra, kde je Larrel..i blábolí jen o opravě Astrolabu. Nyní konečně dejte technikovy ony 4 součástky Astrolabu..a on ho spraví. Larrel se probere a začne vám věštit z Kamenného srdce. Dozvíte se o Dornově Hlubině.. Zeptejte se ho na válku s orky, historii okolo trpaslíků a nakonec mu dejte deník jeho dcery. Poté se nechte teleportovat buďto do kuldaharu pro zásoby, nebo rovnou do Dornovy Hlubiny....

E) Kapitola čtvrtá

1) Dornova Hlubina

Tak toto je část prastaré trpasličí říše..podobně jako Ruka Seldariny byla pýcha elfů, tak toto byla pýcha trpaslíků. Dornova Hlubina je ohromné město a než-li jej projdete, dostanete se málem na samý konec hry.

2) Velká jeskyně

No, čekal bych honosnější vstup...je to jen velká jeskyně, kde je to samá houba z nožičkama. Ale to nejsou ti nebezpeční, to největší nebezpečí představují dvouhlaví obři Ettinové. Jedinou výhodou je to, že se zde pořád objevují nepřátele, tak se můžete napakovat zkušenostmi.

Vpravo od vchodu je malá římsa vedoucí k věžičce, ve které sídlí popudlivý mág, který má ale velice dobrá kouzla na prodej...Mág Bandoth po vás také chce abyste přivedli jeho učně a výtažek z peprného vína, který má u sebe. Vydejte se jižně do jeskyně, která má dva vstupy vedle sebe..v ní je pár Ettinů a mrtvý učeň. Seberte lahvičku a vydejte se zpět k Bandothovi. Odměnou vám budiž informace o vstupu do trpasličí bašty. Podle libosti prozkoumejte tuto lokaci a poté se vydejte JV směrem..přejděte most a vstupte.

3) První sál a poradní síně

Ihned po vstupu se připravte na tuhý boj. Doporučuji vyvolat nějakého elementála, seslat rychlost apod. Vrhněte se vpřed..jste obklopeni ze všech stran..každá postava se musí starat o sebe. Zabte hlavně Drowí čaroděje. Po jatkách se vylečte a pokračujte v čištění sálů.

Až bude v celém patře klid...jděte do místnosti s kulatým stolem. Prohlídněte si pořádně symboly na něm a vstupte do tajné chodby za jednou ze soch. Postavte tři postavy na znaky tak, jak to bylo na stole..pozor na blesky. Úspěch se vám napíše v okně a neúspěch poznáte. Až to bude zprávně vraťte se do předchozí místnosti a zatáhněte za ruku s kladivem jedné ze soch. V oné tajné chodbě se vám otevřela cesta do hlubin trpasličí říše....Vy ale jděte do jeskyně na S, kde narazíte na "klepenatce" Saablica.
Je...spíš teda býval to Rudý čaroděj z Thay. Požádá vás o zabití náčelníka orogů. Slibte mu pomoc a prolezte tyto tunely křížem krážem. Měli byste najít mrtvé tělo a u něho deník a halapartnu a samozřejmě náčelníka. Udělějte s ním krátký proces...u jeho těla najdete symbol. Jděte tu novinu oznámit Saablicovi. Poví vám trochu o onom odznaku, který NESMÍTE ztratit a v deníku se píše, že byste si měli zajít k Bandothovi pro radu, tak jak chcete. Nyní se už vydejte do hlubin Dornovy Hlubiny onou tajnou chodbou....

4) Kovárna

Objevíte se v místnosti, kde je uložen ovládací mechanizmus schodů. Seberte poznámku od mrtvoly a hlavně pozor na past!

Další místností je samotná kovárna (by mě zajímalo, kde tu kovali?)...nad schody stojí kamarádský duch Norlinor. Poví vám něco o válce mezi trpaslíky a nemrtvými. Dozvíte se, že zdejší klid ruší jakýsi polo-nekromant jménem Terikan. Průser je, že se nedá jen tak zabít..musíte zničit krystal s jeho životní energií ukrytý v síni hrdinů. A to navíc tak, že ho hodíte do víru, který je branou mezi světem živých a mrtvých...dobré vyhlídky, ne?!? Norlinor vás nyní může i léčit. Pokračujeme dál....

5) Hrobka

Jen jsem strčíte hlavu už už po ni skáče banda vyshlých mrtvol. Prosekejte si cestu až ke schodům. Nad nimi už vás uvítá Terikan a jeho prtička poskoků - je to silný kouzelník, nicméně pokud mu jako každému kouzelníkovi přerušíte kouzlo, nic vám neudělá. Ve zdejších hrobech se nachází celkem dost slušných věcí, které když nic jiného alespoň dobře zpeněžíte a hlavně klíč od dveří do Síně Hrdinů. Hlavně zmizte rychleji, než se ten kostěj znova probere k životu.

6) Síň hrdinů

Hrobky těch nejslavnějších z národa trpasličího. Sochy těch nejslavnějších lemují celý sál. Všimněte si, že je mezi nimi i Evayne..dcera elfího mága Larrela..mimochodem je zde i druhá část jejího deníku, kterou později zaneste Larrelovi. Teď ale naposledy poražte nekromanta a urychleně najděte jeho krystal života. Až ho budete mít běžte s ním do první hrobky vpravo. Nekromant i jeho přisluhovači jsou opravdu po smrti a vám nic nebrání vybrat Síň hrdinů. Je zde mnoho zajímavých věcí.

Vraťte se zpět do kovárny k Norlinorovy. Kovárna už je opět v provozu, a v jejím nitru na vás čeká klíč od zamčených dveří v Síni Hrdinů a vynikající sekera. Nyní, než se vydáte dále, vám doporučuji vydat se do Useknuté Ruky a prodat vše nepotřebné a stavit se v Kuldaharu a dokoupit, co potřebujete a co se vám zalíbí.....

Až budete mít vše, co potřebujete vydejte se směrem k zamčeným dveřím..bohužel vás zde čeká nemilé překvapení v podobě dvou Bronzových strážců, kteří mají odolnost snad vůči všemu kromě chladu. Já je udolal tak, že jsem seslal svou oblíbenou rychlost a modlitbu a vrhnul se na ně za podpory léčitelky. Až bude hotovo opuste první část Dornovy Hlubiny.

F) Kapitola pátá

1) Ledovec Dračí zub

Tento ohromný ledovec je jakousi venkovní dominantou Dornovy Hlubiny, kde je chrám trpasličího boha vědění - jakési zmrzlé akvárium, kde jsou v ledu uchována mnohá rozličná vodní stvoření, jen se nechte překvapit. A jeskyní Ledových obrů...úctyhodných to nepřátel...tak se těšte.

2) Venku na ledovci

Hnusná mrazivá díra..prostě ledovec. Navíc je to tam samý troll, Yetti a navíc pár Zimních vlků, kteří tu bandu pěkně uzavírají. Po cestě najdete pár mrtvých těl lidí..?! Prolezte celý ledovec a čistěte ho od verbeže, která je i na střeše chrámu. Z každého vypadávají celkem slušné drahokamy a z vlčků navíc i kožíšek, který se dá dobře zpeněžit. Na JZ je visutý most, rozbitý, který prozkoumejte. Až bude hotovo, vstupte do chrámu vchodem úplně na jihu.

3) Chrám Dagmarena Odpovědného

Je to trpasličí bůh učenců, vynálezců i cestovatelů. Jeho chrám je jedno velké akvárium, kde jsou vystavené velryby, žraloci želvy a prostě všechno z moře..jen by mě zajímalo, jak to dostaly do hor?!
Bohužel je už vše zmrzlé....

Jakmile vejdete dovnitř, ocitnete se v knihovně, kde jsou nějací lidé. Promluvte s Garethem a dovíte se, že jsou uprchlí otroci z horních částí chrámu, kde je věznili Ledoví salamandři. Dovíte se hodně o jejich vzpouře, o Veře, i lecos jiného. Hlavně to, že po vás chce klíč od dveří "ke svobodě". Na druhé straně knihovny je Soth. Ten vám, pokud si o něj požádáte, vydá Technický manuál, podle kterého později opravíte most. Také vám může říci hodně o historii chrámu. Nyní vystoupejte po točitých schodech do horních prostor "akvária". Zde vás osloví ledový salamandr..nechte se zavést k jejich vůdci, ale odmítněte jeho nabídku na zabití Very a vymamte z něho onen klíč. Poté se trochu pokochejte exponáty akvária.

V SZ části narazíte na vůdkyni povstání, Veru. Slibte jí, že pomůžete lidem k útěku. Poté promluvte se salamandrem hned za rohem a přesvědčte ho, že opravdu nic neslyšel!...Dojděte dát klíč Garethovi.Sešlete na sebe oblíbená posilující kouzla a vraťte se zpět k salamandrům..teď započnou jatka. Eliminujte nejdříve vlky, pak salamandry a nakonec trolly. Není to těžké, hlavně proto, že se kdykoliv můžete dojít do knihovny v klidu vyspat. U těla Kerishe (vůdce salamandrů) najdete slušné kopí. Až bude všude klid a mír..skočte se pochlubit Veře. Teď už můžete opět ven...zpravit most a vstoupit do...

4) Jeskyně Mrazivých obrů

Zatím to tak nevypadá, ale tato jeskyně je opravdu zlatý důl. Skvělými předměty se to tu jen hemží.

Po příchodu vás uvítá smečka zimních vlků se svým "kuželem chladu"....na oplátku jim ukažte "ohnivou kouli" a rozsekejte je. Hned naproti vchodu je malinkatý průlez, kterým se samozřejmě vydejte.

Jste v jekyni s částí ohromné dračí kostry obývanou hromadou trollů, pár Yetti a Kontik...což je sestra naší drahé Lysan, která si jde pro pomstu. Raději sešlete rychlost atd., protože se svými Ledovými rytíři je to zatraceně silná sokyně. Zabte nejdříve ji, až pak rytíře. Seberte super věci od mrtvoly, vyberte schránku, ve které je mimochodem i voda pro Valestis v Useknuté Ruce a odejděte zpět do hlavní jeskyně SZ výlezem...

Tady konečně narazíte na pravé obyvatele jeskyně..no nevím jak vy, ale kdyby na mě tohle vyskočilo,..chytím se stromu a dělám větev. Nenechte se obrem zastrašit a puste se do nich...opět se nejdříve soustřeďte na vlky, pak až na obry. Jižně od tohoto místa je ohrada s otroky, až to tu vymlátíte, vraťte se sem a povězte jim, že jsou volní. Postupujte systematicky dále a hlavně vybírejte různé schránky, ve kterých je to jeden lepší předmět za druhým. Až se probojujete k Jorilovi, předveďte se mu v plné kráse. Seberte jeho znak a sekeru (trpaslíci nechť jásají) a pokračujte dál. Po cestě ještě zmasakrujte pár ledových wyrmů a vyberte jim hnízdo.

Vraťte se na ledovec a opuste lokaci východem na SV. Teď jděte prodat vše nepotřebné do Useknuté Ruky k Lehlandovi a pořádně se vybavte právě nalezenými předměty. V Kuldaharu prodejte vlčí kůže..je to 250 za jednu (já jsem v této části hry měl přes 300,000zl..a to díky tomu, že jsem věci prodával u Lehlanda. Když jsem hru hrál poprvé a prodával věci v Kuldaharu, měl jsem sotva polovinu. Nakupte vše potřebné a vyrazte do lokace, kde jste opustili ledovec..kde je vpravo jeskyně, která vede k vyvrcholení našeho prvního dobrodružství....


G) Kapitola šestá

1) Dolní Dornova Hlubina

A jste tu...ve velkolepém trpasličím městě. Chodby jsou zde zamotané a zrádné, ale možná vás v tmách čeká přátelské přivítání...kdo ví?!

2) Síň Durdel Anatha

Ihned po vstupu se raději pořádně připravte na vřavu, protože tohle patro obývají nejen ohniví elementálové, ale také silní protivníci v podobě další odrůdy nemrtvých strážců, kteří stojí za povšimnutí vašich hodně magických zbraní. Jsou silní a hodně vydrží....tak dejte pozor. Kolem tu běhají gnomští otroci. Někdo většině těch chudáčků vyřízl jazyk, ale někteří ho ještě mají a ti vám většinou řeknou něco užitečného.

Na S je vchod do paláce a na nich si hraje na velkého takový malý zmetek.Ukažte mu, že až tak velký zas není a jeho bandě také. Jsou sice ukrytí ve stínu,ale nebezpečný je jen první útok. Do paláce zatím nechoďte. Jděte ještě dále na SZ. Tam narazíte na další tři nemrtvé potvory. Za nimi je domeček zdejšího klenotníka, který vám poví o vašem nepříteli. Kousíček nad ním je vchod s modrým krystalem, který vás zavede do čtvrti řemeslníků. A ještě kousek odtud je výtah do dolů, kde se těží diamanty. Zapomatujte si ta místa a jděte JV, směrem k strážní věži. Před ní potkáte malou dívenku - Fenhla - které také vyřízli jazyk. Poproste ji o klíč k věži..s radostí vám ho dá. Posilněte se, zrychlete se a vtrhněte do věže. Čekají vás silní lučištníci. Až je udoláte seberte kromě jiného šípy bodání, s kterými sundáte cokoliv. Na vrcholku věže můžete pak v klidu odpočívat. Ještě o kus jižněji je vstup do železných dolů..no toho si teď nevšímejte a vydejte se do paláce.

3) Palác

Tak a jste na nádvoří. bohužel je zde poněkud přehoubováno. Vyřiďte nejdříve Vřesky a poté i jejich červené mykoidy. Z nádvoří vedou cesty do celého paláce. Než se do nějaké vydáte, promluvte s Callardem a vemte si od něj obrázek toho zmetka Marketha. A za ním povede nynější cesta.

Opuste nádvoří východem na S...ne jiným! Ocitnete se v srdci paláce (ostatní východy nemají s palácem co dělat), kde se to hemží samými zloději, ale také dvěma bojovníky se super věci. Je zde i kuchyně, kde seberte pytel brambor. V druhém patře vás čeká Markethova osobní garda v čele se schopným mágem. Prosekejte se skrz a nechť váš mág promluví s Markethem..buďto ho zabte nebo puste..je to na vás. Důležité je, aby vám vydal svůj znak. Vraťte se zpět na nádvoří, odkud se vydejte ven směrem k diamantovým dolům, přes které se dostanete do mírumilovného místa, kde si konečně odpočinete.

4) Diamantové doly

Až sjedete výtahem až na dno, přijde k vám jeden z maličkých, který si myslí, že mu zase jde někdo ubližovat. Přesvěčte ho o opaku a dejte mu pytel brambor z paláce.Také mu slibte, že vyhledáte jejich tajný tábor. Po cestě narazíte na pár velkých hmyzáků, kteří ale nejsou příliš silní,ale z nějakého důvodu se honili za moji čarodějkou..a té moc slabí nepřipadali, tak bacha. Sesbírejte jejich krunýře a pokračujte dál, až k místu kde na vás vyskočí další potvory hmyzího vzezření a to Klepenatci okroví..celkem potvůrky..hlavně proto, že mají tu tendenci sezmatkovat vám celou partu. Jejich krunýře se sice dají prodat, ale vzhledem k jejich ceně se nevyplatí je s sebou tahat. Vlezte do díry, ze
které na vás vyskočili a ocitnete se přímo v...

5) Tábor gnómů

Zde vás víceméně uvítá Beorn, který s vámi chce mluvit ve svatyni. Až vás opustí, jděte kousek dál, kde stojí temý elf Nym - obchodník...a pěkný žid. Moc s ním neobchodujte. Za zmínku stojí snad jen štít "Tajemství smrti" a HLAVNĚ klece s cizokrajným ptactvem a veverkami - další část v úkolu pro Valestis z Useknuté Ruky. Taky se dozvíte, že on může za válku mezi elfy a trpaslíky. Chtěl jsem toho hajzla oddělat, ale utek..tak jsem utřel. Další obchodník trošičku východně se jmenuje Oplzlý Llew, který není o nic lepší než Nym. Na druhou stranu může z krunýřů obřích roháčů vyrobit štít, i když žádná sláva. Sice se pak dá ještě vylepšit u Nyma nebo Orricka, ale nestojí to za to. A pokud s ním promluví ženština s charismou 16 a více, zlevní vám celkem slušně zboží.

V celém táboře je jen jeden dům, ve kterém se dá odpočívat. Když z něho vylezete na střechu dostanete se po chvilce k chrámu, kde na vás čeká Beorn. Ten vám zadá dva úkoly: najít a osvobodit jeho přítele Guella, který se nachází v železných dolech a ochránit tento tábor před Klepenatci....
Vyjeďte zpět na povrch a vstupte do jeskyně nad jejíž vchodem je modrý krystal.

6) Čtvrť řemeslníků

Tak tady vyřešíte problém s Klepenatci.Je jich tu přemnoženo. Vyskytují se zde také slepí minotauři, ti ale nejsou příliš nebezpeční. Dávejte taky pozor na pasti, které poznáte podle velkého nakresleného oka na zemi. Na SZ na vás vyskočí banda Klepenatců. Po jejich eliminaci prohledejte průlezy odkud vylezli....leží tam mrtvola se SUPER mečem, který je ale jen pro paladiny. Dominantou je zde Malavonova laboratoř, do které záhy vstupte.

7) Malavonova laboratoř

Hned u vchodu vás přivítá partička Klepenatců. Vyžeďte je i s jejich kamarády v levé části budovy.

Až bude hotovo..pořádně se připravte, neváhejte použít lektvary, hůlky a podobné věci. Také bude dobrá příležitost pro šípy bodání. A vstupte do pravé části budovy, kde vás již čeká Malavon se svými golemy a klepenatci. Ubohé otroky nezachráníte, ať děláte, co děláte. Alespoň je pomstěte krví a ocelí. Kouzla vám moc platná nebudou. Jakmile Malavon padne, ke vší smůle zjistíte, že to byl jen jeho klon. Pravý Malavon se vám už vysmívá za vašimi zády. Prvních pár chvil do něj budete sekat bez účinku, tak šetřete šípy..a kouzla, protože ty ho ani nepošimrají. Během boje se několikrát teleportuje. Až mu skončí obranná kouzla, což bude až po třetím teleportu padne velice rychle - seberte jeho věci a hlavně odznak. Prohledejte jeho pracovnu. Kromě jiného najdete i semínka....poslední surovina pro Valestis v Useknuté ruce. Další cíl cesty zní záchrana Guella v železných dolech na
JV Durdel Anatha.

8) Železné doly

Tady pro změnu nepotkáte nic jiného než davy salamandrů, kteří nečekají na nic jiného než na to, až je pobijete. Jejich vůdce má u sebe vynikající kopí. Guell stojí hned za prvním můstkem a volá na vás. Až budou všichni salamandři na onom světě, oznamte mu tu novinu a vydejte se do slévárny. Jděte od Guella kousíček na jih a odtud sledujte koleje vpravo.

9) Slévárna

Proudy lávy, salamandři a elementálové, prostě slévárna jak má být. Probíjejte si cestu skrze masu. Časem půjdete ne severu kolem vchodu do Prastarého chrámu - vypadá jako brejličky - hlavně tam ale nechoďte! Postupujte pořád dál až k místu, kde vás zastaví Ohnivý obr. Ukecejte ho. Pustí vás ke své velitelce Panně Ilmadii, která má svůj rádoby domeček nedaleko odtud. Opět se připravte na tuhý souboj...elfka se po dojemné vyprávění na vás vrhne. Panna nepanna..bojovnice je to s sakru schopná. Navíc na vás ze všech stran dotírají ohniví velikáni. Až dívčina spolu se svými kamarády padne, seberte její znak a věci, vyberte jí domeček a vydejte se směrem k Useknuté ruce...

Tu prodejte vše nepotřebné, vybavte se dokupte vše, co potřebujete. Valestis dojděte dát klece s veverkami a ptáky a pytel se semeny. Zahrada opět ožije a stane se klidným místem, které po chladném severu a horku z trpasličího města vnáší klid a mír do duše. Valestis dosáhne míru (by mě zajímalo, kdo se bude o tu zahrádku se zvířátky starat!?) a vy se navraťte do Dornovy Hlubiny, kde se skrze S vchod na nádvoří plně připraveni na největší řež za celou hru dostanete do...

10) Bývalý chrám trpasličí Matky

Dříve to možná byl poklidný chrám, ale nyní se to tu hemží Kostlivými strážci, kteří se na vás sesypou hned, jak jsem vlezete. Jakmile ty hordy udoláte čeká na vás skupina Velkých mumií spolu s Pány zombií. Mumie jsou velice odolné a navíc umí čarovat všechny kněžská kouzla. Probíjejte se stále na sever až k místu, kde stojí Idol..taková soška, která zdá se je plná života. Během toho, co do ni budete řezat, po vás bude chrlit kouzla. Jakmile ji zničíte, Mumie i Zombie se rozpadnou v prach. Kostlivý strážci vám tu ale zůstanou pro zábavu, tak je můžete vyhladit. Pod soškou stojí u trůnu Bratr Perdiem, který vám popíše, co se stalo a dá vám šestý a poslední symbol. Na severu poblíž Idolu jsou schody a pod nimi schránky na symboly. Jakmile do nich symboly vložíte, otevře se cesta vzhůru....

11) Bitva s bratrem Poquelinem

Kněz má plnou hubu keců, na druhou stranu se dost dozvíte. Až se vykecá, jeho zvířátka se promění v příšery, které už znáte. Těch si ale nevšímejte a předveďte knězi sílu oceli. Není zas tak silný, jakmile bude téměř mrtev...předvede poslední trik..


H) Epilog

1) Východní přístav

Ocitáte se opět v zapadlé rybářské vísce, kde se to ale hrozově změnilo. Místo chrámu Tempa tu stojí ohromná věž z krystalu, po vesnici běhají Kyklopové a nikde ani človíčka. Pobijte Kyklopy a vlezte do Kolébky Zimy, která je sice v dezorátním stavu, ale ve sklepě je starý Jed. Poví vám o osudu vesničanů, navíc zde můžete odpočívat. Vydejte se k místu, kde jste kdysi dávno pomohli malému chlapci před skřety.

V palisádě narazíta na lidi z vesnice. Promluvte s Everardem, knězem Tampa, řekne vám co se stane pokud nezakročíte a jak se dostat do věže. Kolem pobíhá týpek, od kterého jste na začátku hry dostali drahokam..nyní mu jeho "investici" vraťte. Na místě, kde kdysi
stála mořská víla (či něco ji podobné), se kterou mohl mluvit jenom bard, nyní stojí onen rybář, kterému víla poslala meč jeho otce. Pokud jste tak učinili a donesli mu ho...dá vám nyní super zbraň a lepší asi těžko budete shánět. Tak teď už konečně vstupte do...

2) Křišťálová vež (chrám Tempa)

Jakmile vstupíte dovnitř, dorazí Everard a pomůže vám odstranit pečetě od vstupu k Jerrodovu kameni. Váš úkol zní vystoupat nahoru do věže a poohlédnout se po jiném vchodu.

V druhém patře můžete bez obav odpočívat.

Než vystopáte do třetího patra, opět se připravte na souboj. Stačí obyčejná rychlost + modlidba. Jste v zrcadlovém sále, kde vás přivíta Pomab..zdejší obchodníček, který byl sice hajzl, ale tohle jsem nečekal. Jste v zrcadlovém sále, kde je spousty jeho dvojníků a pár Strážců Krystalu, kteří nejdou zabít dokud nepadne skutečný Pomab. Rozsekejte strážce a než znovu obživnou, vrhněte se za Pomaby, až zůstane jen ten pravý, strážci se stanou zranitelnými. Až bude hotovo, skočte se vyspat a po žebříku ve třetím patře vystoupejte na samý vrchol veže, odkud vás portál v zrcadlu přenese přímo k základům věže. Tam kde je ukrytý Jerrodův kámen a váš arci nepřítel. Nesesílejte na sebe žádná posilující kouzla!

3) Finální souboj o Jerrodův kámen

Zrcadlo vás vyplivne přímo v síni s kamenem, kde na vás již čeká starý znamý Ctěný bratr Poquelin. A otevře Jerrodův kámen. Když se vše zdá již beznadějné, přiběhne Everard a vrhne se do brány "pekelné". Kámen je opět uzavřen a je na vás, zda bude znovu otevřen. Poquelin se změní ve svou pravou podstatu a přivolá si na pomoc dva železné golemy. Sešlete rychlost a naposled upotřebte šípy bodání. Zlikvidujte golemy, a pak se vrhněte na samotného ďábla Belhifetha. Není to zas až tak těžký souboj....osobně jsem čekal něco tužšího. Jakmile ďábel padne, vaše postavy jsou vyexportovány (i když během bitvy zemřou) a vy si můžete vychutnat závěr vašeho prvního velkého dobrodružství.


III) Návod na Icewind Dale: Heart of Winter

No, závěr byl vskutku působivý, ale dobrodružství zdaleka neskončilo. Importujte si postavy do dadisku se jménem Srdce Zimy. Do datadisku se dá dotstat taky z Kudaharu, kde v jednom z menších domků kousek na východ od centra města přebývá barbarský šaman Hjollder. Žádá vás o pomoc, kterou přiměte. Jedná se o výpravu ještě dále sever, kde hrozí barbarská invaze a....ale jen si počkejte...přeci vám neprozradím celou zápletku :o).

1) Pustoles

Objevíte se v malé vesničce, která je nejsevernější částí desetiměstí. Zdánlivě klidná atmosféra nedá nic tušit nadcházející hrozbě. Hjollder vám poví, co a jak a zmizí. No, jedno dobrodružství máte za sebou, tak se s chutí vrhněte do druhého...přeci jen už jste něco zažili.

Hned po příchodu narazíte na malé děvče postávající u studny, která je kousíček od mostu. Prý jí do ní spadl bratr. Pošle vás pro provaz do domu svého otce lehce na severovýchod města. Je to výrobce sudů. Dozvíte se od něj, že žádného syna nemá, a že dcera lže. Běžte jí za to sprdnout. Popovídejte si s ní o "tajemstvích". Dozvíte se, že zdejší hospodský Kieran má nějaké magické zrcadlo.

Hospoda je uprostřed města, a tak se tam hned vydejte. Zeptejte se Kierana na jeho magické zrcadlo. Zjistíte, že je to bývalý čaroděj ze samotné Hostitelské věže v Luskanu. Na oplátku, že udržíte jeho tajemství, získáte přístup k jeho kouzlům a pár průměrným věcem....Prolezte celou hospodu, přijdete si tak na pár věcí, které slušně zpeněžíte. V hospodě se nachází taktéž Ambere Dunn - matka Hailee. Promluvte ji do duše a přesvědčte ji, že se má vrátit k rodině. V hospodě se také na chízí trpaslík Roald, který vám může povědět zajímavý příběh nebo hobit Hobart Zloml-prstík, který vás odnese směrem k dalšímu dobrodružství (druhý datadisk), to ale až později. U výčepu stojí Murdaugh a poví vám smutný příběh o sobě a svém nesplnitelným pátráním po Ledové růži.

Vyjděte z hospody. Kousek pod ní je chrám Umberle, v něm si s hobitem popovídejte o Tybaldovi. Je to další možnost jak splnit úkol ohledně jeho dcery a ženy. Já jsem zvolil spíš jejich úsmíření a možnost druhé šance. Na východě je hřbitov a u něj v domečku, jak už tomu bývá, hrobník. Prokecněte ho, a pak ho oberte o prsten volné akce. Nakonec se stavte za Tybaldem, řekne vám, že žena se vrátila. Běžte oznámit malé Hailee, že doma už to nebude jako dřív. Tak to je poslední věc kolem téhle nyní již šťastné rodiny.

Nakonec jděte do velkého domu na severu. Hned v první místosti vpravo je Arden Thurlow. Žena Baldemara, kterého náhodou hledáte. Je v druhém patře. Promluvte s ním ohledně barbarského ležení. Zeptejte se také na jednookého jižana, který zde byl nedávno hostem a mířil směrem k barbarům. Prohledejte skříňku a opuste jeho dům. Ještě než půjdete směrem k barbarskému ležení, můžete se stavit na JV města u zdejšího hraničáře Emmericha, který zastupuje i místo obchodníka a specializuje se hlavně na luky a šípy.

2) Barbarské ležení

Hned po příchodu jste osloveni Angaarem. Řekněte mu, že chcete vidět jeho vůdce. Následuje chvilka debatování a za moment si to už cupitáte směrem do tábora každý se "svým" barbarem.

Tak a stojíte před Wylfdenem. Jeho mluvčí povídá o jeho činech a něco o tom, že Wylfden je ovládán Jerrodovým duchem?! Pokuste se uzavřít mírovou smlouvu..nicméně je to na nic. Jste považováni za vrahy a zvědy. Pak se vás zastane šaman Hjollder a za odměnu je vypovězen na Pohřební ostrov a vy jste vypovězeni. Angaar má za úkol vás zabít. Braňte se tím, že ho obviníte ke zrady k jeho bohu. Pustí vás bez krveprolití.

3) Pustoles podruhé

Jakmile přijděte skočte za hrobníkem a prokecněte ho ohledně nového neboštíka. Znovu ho oberte, tentokrát prozměnu o prsten volné akce. Dozvíte se, že mrtvý byl lovec nalezený v lese jménem Digby. Zajděte dolu za Emmerichem (hraničářem) a zeptejte se ho mrtvého lovce. Poté se vydejte na SV, kde mají srub bratři mrtvého Digbyho. Zjistíte, že nejsou příliš nadšeni a vinu dávají Emmerichovi. Je to podivné, tak se v noci moc necourejte venku..mohli byste narazit na něco, co byste raději neměli zabíjet. Jděte ještě za Baldemarem a zeptejte se ho na jeho úlohu v pokusu o zabití Wylfdena. Skoro půl milionu zkušeností to jistí. Skočte nyní na JZ k mostu, kde postává mladý Ned, kterého přesvěčte aby vás vzal na Pohřební ostrov, kde musíte najít Hjolldera.

4) Pohřební ostrov

Není to zrovna nejpřívětivější místo. Tak vás nejspíš překvapí, že zde úplně na západě síldlí mág, který prodává celkem slušné věcičky a dá se s ním velice dobře obchodovat..když mu prodáte věci, co najdete na ostrově (samozřejmě ty, pro které nemáte použití) celkem si vyděláte. Na SZ je zas skupinka šamanů - no, jen tak na pokec. Až prolezete vnějšek ostrova, vstupte do pohřebních jeskyní vchodem nejvíce na jihovýchodě.

5) Pohřební jeskyně

Jeskyně jsou celkem rozsáhlé a spletité - spousty schodů a východů, tak popíšu jen nejdůležitější části. Když se vydáte severně od místa příchodu, narazíte na vznášející se brnění. Je to démon zakletý v brnění, ale pokud uhádnete jeho pravé jméno pomocí kouzla Kontakt s jinou dimenzí, dostanete brnění nepoškozené. Prošmejděte celou lokaci. Na západě narazíte na hrob Wylfdena, který ale hlídá podivná bytost jménem Mebdiga. Tu musíte tradičně odstranit z cesty. Až bude i se svými přáteli na dobro na onom světě, prohledejte sargofág. Najdete v něm Wylfdenův kmenový odznak. Odtud se vydejte severně, kde opuste jeskyně.

Jakmile vylezete na světlo světa, osloví vás Hjollder. Řekněte mu, co se stalo a nakonec mu ukažte Wylfdenův kmenový odznak. Dozvíte se, že Wylfdena neovládá Jerrodův duch, jak se prve zdálo. Nicméně Hjollderova moc je příliš malá na to, aby dokázal poznat čí duch ovládá Wylfdena. Proto vás pošle za Věštkyní ze Šeromrazu. Vydejte se proto zpět za Nedem a zpátky do Pustolesa.

6) Pustoles potřetí

Až dorazíte, jděte se juknout do hospody, kde se dovíte o smrti dalšího z bratrů. Nejdříve jděte za hrobařem Purvisem. Dovíte se, že toho mrtvého také dostal vlk.Skočte tedy za posledním z bratrů Doogalem. Řekne vám o svém podezření, že ten vlk nebyl žádná obyčejná šelma. Jděte to oznámit Emmerichovi. Dozvíte se, že Dooglan chtěl koupit magickou zbraň na onoho nadpřirozeného vlka. Kieran vám to jen potvrdí..prý mu řekl, že magické zbraně nevede..ehm...a prozradí vám své podezření o tom, že vlk byl vlastně vlkodlak. Informujte o tom Emmericha. Z toho po chvilce vyleze, že má od té doby, co ho napadl v lese vlk podivné sny....ON je tím vlkodlakem! Řekněte o tom Kieranovi, dá vám magický amulet pro Emmericha, který sice nevyléčí lykantropii, ale pokud bude nošen, nebudou se projevovat žádné její příznaky. Hotovo..nyní vám už nic nebrání vyrazit do Šeromrazu.

7) Šeromráz

Celá lokace je vlastně velký ledovec obydlený vším možným...od zimních vlků, přes salamandry až k Mrazivým obrům. Po celou sestu pouti po Šeromrazu vás budou provázet podivné úkazy..na konci zjistíte, co to vlastě znamená. Cesta je jen jedna, takže rychle kupředu. Po chvilce až pobijete houf slamandrů narazíte na dva nebohé trpaslíky a jejich tábor. Cesta vede jen jižně, tak se ji držte a dejte se první odbočkou na východ (vpravo). Kde na zmrzlé římse naleznete Tiernononův rozštěpený štít. Postupujte stále dál a dál, až před ústí jeskyně, kam samozřejmě vstupte.

Tuto lokaci obývá nepříjemný druh polárních červů - Štítovců ledových. Červi jsou velcí jak dům a dokáží uštědřit skutečně velké rány. Také mají ve zvyku na vás útočit ze všech stran..na to pozor.

Projděte celou lokaci a zabíjejte štítovce na potkání. Na SV narazíte na dílnu slepého trpasličího kováře Tierona.Zeptejte se ho na jeho osud. Poté s ním promluvte o věštkyni a přemluvte ho, ať vám pomůže. Vyrobí vám zrcadlo, s kterým otevřete jeho magické dveře. Požádejte ho o Ledovou růži..kterou později dejte smutnému elfovi Mardaughovi v krčmě v Pustolese. Nakonec mu ukažte jeho štít, opraví vám ho. Pokud se ho zeptáte, co tady dělá znovu, dostanete se po chvilce rozhovoru k možnosti, že mu povedete ruce a poté si můžete vybrat, co vyrobíte. Já zvolil obouruční meč pro svého Paladina a byl lepší než jakýkoliv jiný, na který jsem během hry narazil. Nyní už vstupte hlouběji do jeskyně.

Tady vás prozměnu budou ohrožovat jen Strážní ledoví golemové a nějaké ty pasti. Za golemy je prozměnu 14,000 zkušeností a později dokonce 28,000, tak je pobijte všechny. Na JV je jáma a v ní štítovec, až ho zabijete, vypadne z něj vynikající amulet. Použijte kouzlo Dimenzianální brana a skočte si ho sebrat. Stejnou cestou ven a hurá dál. Až se probojujete na konec tunelu otevřete se si pomocí zrcadla z černého ledu ony magické dveře - ohromnou zeď z ledu. Za nimi čeká samotná Věštkyně z Šeromrazu. Promluvte s ní, dozvíte se spousty věcí, hlavně ty kolem Wylfdena. Poté se ji pokuste přesvědčit, že její strach je zbytečný..stejně se vám to nepovede, ale jsou za to zkušenosti. Až si dostatečně pokecáte, nechejte se teleportovat ven a vydejte se na cestu k ležení barbarů.

8) V barbarském ležení přituhuje

U brány stojícímu Agaarovi řekněte, že musíte vidět jeho vůdce. Tomu dejte zrcadlo. V tu nejneočekávanější chvíli se zjeví věštkyně. Wylfdene už není tím, čím se zdál být. Stařena bohužel zemře, ale statečně. Z Wylfdenova těla odletí duch v podobě draka..ojoj, už tušíte kam to směřuje, že?!

Kmen Wyrma, věrný padlému náčelníkovi (či náčelnici)...se do vás pustí. Ostatní barbarské kmeny vám jdou na pomoc..jatka začínají! Musíte pobít všechny barbary z kmene Wyrma. Nezapomeňte sebrat plášť, který zbyl po věštkyni..je sice prokletý, ale dobrý. Při odchodu vás zastaví Hjollder a vysvětlí vám co a jak. Budete se muset na ostrov uprosřed Moře pohyblivých ker a dopadnout onoho ducha. Nejdříve se ale vypravte do Pustolesa.

9) Pustoles počtvrté a naposledy

Takový klid tu panuje..klidně bych tam mohl mít chatu. Ehm..zavítejte nejdříve do hospody, kde dejte Mardaughovi Ledovou růži...bude vám neskonale vděčný. Vyspěte se vyjděte ven. Zastaví vás mág jménem Vaarglan, který chce, abyste mu naprášili Kierana. Jsou to zabijáci z Hositelské věže. Je to parta jako ta vašem, tak dejte sakra pozor. Puste se do nich a až budou ležet v krvi a prachu skočte to oznámit Kieranovi. Nezapomeňte po nich sesbírat výzbroj..mají pá zajímavých exemplářů. Nakonec jděte vše oznámit Baldemarovi. Jeho žena není tam co obvykle, a že je něco v nepořádku poznáte ihned jak objevíte Baldemarovo tělo. Za stínu se vynoří Purvis - rádoby hrobník. Tohle jsem fakt nečekal! Po té, co se od něj dozvíte, že on je vrah najatý desetiměstím hodí do sebe lektvar a už si to žene ven. Tam ho dběhněte a skoncujte s ním. Vybavte se a vydejte se do tábora barbarů,
řekněte Hjollderovi, že jste připraveni. Loď je prý připravena a můžete vyrazit.

10) Ostrov Velkého wyrma

Jste na ostrově spolu s několika barbary. Beornen vás při nejhorším dopraví zpět na pevninu. Pokud sem zajdete zraněni, Jorn vás půjde sám od sebe léčit a navíc se zde můžete bez obav vyspat. Na pravé straně seberte ohnivé oleje, protože ostrov je posetý trolly a podobnou havětí. V případě nouze klidně nalákejte nepřátele k barbarům, kteří se vám vrhnou na pomoc. Na JV je vrak lodi a v něm ukryté mágovo roucho. Na severu vstupte přes dva ledové golemy do chrámu.

Ocitli jste se v jakési jeskyni, kde je to samá potvora. Je jich sice hodně, ale nic co byste nezvládli. Za druhou zatáčkou je v ostatcích nečeho nebo někoho ukrytá celkem dobrá destičková zbroj a pár ohnivých olejů na kamarády trolly. Vstupte do další části...

V této lokaci je spousty trollů, Sběračů kostí apod. Také se zde vyskytuje potvora nazvaná Vodní elementál, myslím, že to ale je Vodní zjevení. Postupujte stále dále až přes ledovcový most, kde narazíte na zvláštní formu nemrtvých, kteří nepatří k nejslabším..navíc čarují pár kouzel! Až je pobijete, uvědomíte si, že se právě nacházíte v hnízdišti sběračů. Proberte hromady věcí a pokračujte jižně.

U dračí lebky se dejte vpravo a vyberte ji dutinu hrudní. Vlevo od lebky narazíte na Xactile, kněžku. Žádá vás abyste nechali Icsasracht napokoji, protože byste ohrozili její bývalý lid. Má smůlu holka, vyberte zapasťovaný oltář a vstupte mezi kostmi do....

11) Chrám Sahauginů

Ihned po příchodu jste napadeni, jak jinak. Pobijte to a dejte si velký pozor na pasti, kterých je tu nezdravě mnoho. Až vybijete vše v dosahu, vyspěte se a posilte. Nyní se puste do ledových golemů, kteří na vás sami nezaútočí. Jakmile se do nich pustíte, nepřátelé začnou nabíhat ze všech stran. Stáhněte se zpět do vchodové síně, kde můžete bojovat efektivněji a v nejhorším ustoupit o patro výš k Xactile. Ze Sahauginského vůdce vypadne klíč, který samozřejmě seberte.Vyberte komplet celý chrám (jsou tam ukryté slušné předměty) a uložte si hru. Přede dveřmi na severu zničte oltář a vstupte posíleni na maximum.

12) Doupě Icasaracht

Tak a je to tady....slyšíte dupot a najednou se před vámi objeví váš nepřítel....já bych se bál. Posilte si jak je libo, boji neutečete. Až skončíte, vrhněte se na ni. Pozor, není tam sama. Až padne, její duch se schová v nedalekém krystalu, který zdaleka není slabý či bezbranný. Bojujte ze všech sil...krystal za chvilku podlehne vaší síle. Velkolepý konec..a skvělá hudba.

Než opustíte toto místo ručně si exportujte postavy! (uděláte to tak, že kliknete na tlačítko "záznam" a v něm pak "export". Nezapomeňte si svou postavu pojmenovat tak abyste, ji pak poznali)...až to budete mít opuste to tu stejnou cestou jakou jste sem přišli. Jste hrdinové, zachránili jste sever před katastrofou. Avšak tato družina ještě není na konci svých velkých dobrodružství...


IV) Icewind Dale: Trials of Luremaster

Další velké dobrodružství už tak slavné družinky dobrodruhů. Dostanete se do prostor prastarého hradu Maluradek daleko na jihu. V hradu budete vydáni na pospas pomstichtivému duchovi a bude záležet jen na vás, jestli se z hradu dostanete nebo se stanete nemrtvými strážci toho prokletého místa....

Začněte znovu hrát datadisk Heart of Winter přes volbu hraní s novou partičkou dobrodruhů a opět ručně importujte své staré dobré hrdiny do hry a započněte hru.


1) Pustoles

Tak a jste tu znovu. Jestli chcete, můžet si klidně splnit nějaké úkoly..ale myslím, že zkušeností máte dost a až prodáte věci z chrámu, o peníze také nouze nebude. Běžte do hospody a promluvte s půlčíkem - Hobartem Zlomlprstíkem. Přistupte na jeho úkol. Ocitnete se na nádvoří starobylého hradu kdesi v poušti.

2) Nádvoří

Hned, jak ten malej zmetek dokecá, jste obklíčeni harpiemi. Až je pobijete jděte za Hobartem. U něj můžete nakupovat v podstatě cokoliv. Až prozkoumáte celé nádvoří, zjistíte, že je v každém rohu jedna věž.....Na severu se poprvé setkáte s Pánem Osudu (Luremasterem), který vám zadá hádanku a poví, že jste vlastně jeho otroky. A dokud ji neuhádnete nemůžete vstupit do hradu. Odpoveď se nachází ve věžích, tak šup tam. Každá věž má i sklepení, které se otvírá pákou v jiné věži. Popíšu vše najednou...tak se do každé věže pak znovu vraťte a prozkoumejte sklepení. Vystoupejte na západní hradby...

3) Severozápadní věž

Zde potkáte mrtvého paladina Heralda, který vás, po té co vám poví svůj příběh, požádá o to, aby jste ho zabili. Nedělejte to..jen zmačkněte páku a otevřete dveře do sklepení v jedné věži. Seberte hlavně Helmův svatý symbol.

Až otevřete i toto sklepení - vstupte. Zde vás čeká jen boj s Oživlými zbrojemi...stačí rychlost a je po nich.

4) Jihozápadní věž

Zde budete bojovat s několika Wyverny. Jen si dejte pozor na jed od té velké...je sakra silný.

Až budete mít otevřené sklepení vstupte. Tady dostanete jen hádanku: odpověď zní "vítr".
Sestupte zpět na nádvoří a vystoupejte na východní hradby. Schody, zdá se, jsou rozbité, ale je to jen iluze, která zmizí hned, jak po nich přejdete.

5) Severovýchodní věž

Zde na vás čeká houf krvežíznivých harpií. Až se jejich královna vykecá..rozsekejte je namaděru.

Po otevření sklepení do něj samozřejmě vstupte. Přivítá vás -pozor překvapení- Pán Osudu(opět) a poví vám co a jak. To co hledáte..příběh Sira Geddiana..je v truhle nejblíž k vám.

6) Jihovýchodní věž

Zde vás čeká partička rádoby dobrodruhů v čele s Criekem. Jakmile se do nich pustíte, čarodějka povolá Džina. Až bude hotovo seberte jejich věci..a že je o co stát. Hlavně o plášť +3, který se dá nosit i k magickým zbrojím, prstenům apod.

Opět vstupte po odkrytí schodiště do sklepení. Tu budete muset opět bojovat. Po boji dostanete poslední ze čtyř příběhů a tudíž můžete vstoupit do hrobky. Jděte do Helmovy svatyně pod východními hradbami. Pobijte pavouky a vlože do mističky na stole Helmův svatý symbol. Otevřela se vám cesta dále a vy směle vstupte.

7) Krypta strážných rytířů

V kryptě se nenachází obyčejné dveře, nýbrž dveře ukryté, které musíte odhalit nejlépe zlodějem. Proto v každé místnosti pečlivě hledejte.

Jakmile sem vejdete uvidíte za první tajnou chodbou pěknou sebranku. Co dodat...mlátit, zabíjet, vraždit...běžná denní rutina. A co říct o kryptě samotné?..Musíte najít šest klíčů, o jejichž historii jste se mohli dočíst v knize z Helmovy svatyně. Celá krypta je poseta nemrtvými a pastmi, a to zejména v předsálí hrobu s nějakým klíčem. Také se zde očas stává, že se vám nějaká postava teleportuje bůhví kam - někdy i do davu nepřátel.Může za to nemrtvý mág s názvem věc z krytpy......proto se snažte rozbít nejdříve řady mágů. Tak pozor a držte se pohromadě. Také zde jsou nemrtví se jménem Revenant,kteří se občas musí dodělat ohněm - podobně jako trollové.

Uprostřed lokace je kulatá místnost se sedmi dveřmi. Každé dveře otvírá jeden klíč a sedmé dveře se otevřou až otevřete všechny ostatní. Až budete mít všechny klíče a otevřete poslední dveře, vstupte do nich. Přivítají vás obvyklí obyvatelé kobky. V nejposlednější místnosti je poslední útočiště strážců. Zde vložte do
hrobů příběhy rytířů: SZ - Sir Erris, SV - Sir Geddian, JV - Sir Zierrki, JZ - Sir Giles. Poté, co vložíte příběh do hrobu se zjeví rytíř a poděkuje vám. Přnesli jste rytířům klid a za odměnu můžete vstoupit do samotného hradu. Vraťte se na nádvoří, doplňte zásoby od Hobarta a vstupte nyní otevřenou hlavní branou.

8) Hrad Maluradek

Jakmile projdete prastarou branou do útrob hradu, uvítá vás opět Pán Osudu. Zadá vám další úkol. Skočte nahoru po východních schodech na balkon s knihovnou, kde potkáte Hobartovu kopii. Přivolá si na vás celkem tuhou partičku, tak opatrně. Po jejich prohře posbírejte věci. pobijte ještě rytíře, stejně by vás napadli, jakmile byste vystoupali po západních schodech do prvního patra hradu, kam nyní míří vaše cesta.

Zde potkáte po cestě pár duchů, kteří tu pomlouvají Lorda Maluradeka. Až přijdete do místnosti, kde vás napadnou rytíři a ze stran vodní zjevení posilte se. V další místnosti, kterou je hudební sál, na vás čeká Beholder. Zlikvidujte ho dřív, než stihne něco začarovat.

Pokračujte dlouhou chodbou dál. V té budtete opět napadeni dvěmi Beholdery a to z obou stran tak pozor. Po chodbě je pár pokojů, ve kterých můžete najít pár věcí. V předpokoji jeho Lordsva vás opět začnou rubat rytíři,tak zrubejte vy je. V místnosti pod nimi je malá knihovna. V ní je mimo pár kouzel ještě kniha, která někomu z družiny přidá permanentně +1 charisma. A jste v pokoji lorda. Lord je tvrďák tak pozor, checht, ale jen
slovní, když dojde na boj na moc se nezmůže. Z jeho pracovny vede tajná chodba, ve které je schován mimojiné klíč od kobky...a pro ten jste sem museli jít! Vraťte se zpět do hlavního sálu hradu.

V jeho jihovýchodním rohu je kulatá místnost místnost se schody, které vedou k již zmíněné kob-ce...tak šup tam.

9) Kobka (první patro)

Otevřete první dveře. Před druhými dveřmi jsou dvě páky, které otvírají cely vězňů v další místnosti. Vězni se pustí do sebe a je jen na vás jestli se vrhnete do vřavy. Tak jako tak...jatka...poté vstupte dveřmi naproti do dalšího patra.

10) Kobka (druhé patro)

Jste v další části, kde jsou podobně jako o patro výš uvěznění vezni. V celách na začátku jsou opět Beholdeři. O trochu dál, přímo naproti místa vstupu, je ve dveřích tvář, která vás pustí do dalšího patra jen pokud budete mít dvě hlavy bez očí, dvě čelisti bez hlasu. Jedná se jen o dvě lebky. Jedna je u mrtvoly na JV a druhá taktéž u mrtvoly na SZ. Tak se tam probojujte a seberte je a běžte se s nimi pochlubit tváři a vstupte do čtvrtého patra.

11) Kobka (třetí patro)

Zde vás uvítá sám Pán Osudu. Dozvíte se od něj, že musíte opustit toto podlaží (kdo by to byl řekl) a také to, že on sám zde kdysi zemřel. Až se vykecá, pustí na vás hordu slizů, kteří jsou ale naneštěstí zranitelní pouze kouzly. Nejlepší taktika je strčit mága někam do rohu, počkat, až se slizy slezou k jednomu bodu, a pak tam metat ohnivé koule, ledové bouře, sněhové roje, blesky a všechno, co můžete - držina nedružina. V celém dungeonu se nachází už jen pár slizů a zombií. Východ odtud je na severovýchodě v chodbě za tajnými dveřmi v S místnosti. Dostanete se do....

12) Velká jeskyně

Sranda začíná....a to zvláště s pastmi, kterými je to zde propleteno. Hned v první místnosti zjistíte, že celé patro je obsazeno Šakalodlaky, kteří mají nepříjemný pohled, který dokáže nejednoho uspat. V první místnosti radši ani nevybírejte malou jeskyňku s věcmi a pokračujte dále na JZ, kde objevíte jakýsi tajmný kruh z kamenů a pár vchodů do dalších jeskyní, kterých si zatím nevšímejte. Vraťte se zpět do hlavní chodby a pokračujte na východně. U prvního ohybu zahněte vlevo. Potkáte Rakšu, který není nepřátelský. Poví vám o Šakalech a o své teorii jak opustit kobku.

Na SV od něj je doupě Kulhavců, kteří nepatří k nejslabším. Sledujte chodbu na jih, po čase se dostanete k samotnému portálu, který je ale dobře střežen...tak opatně. Doporučuji, jako tradičně, rychlost + jiné posílení typu modlidba. Až bude hotovo prozkoumejte portál. Nu, vypadá to, že to nebude tak jednoduché. Musíte najít pět Bezchybných drahokamů, které poté vložíte do správných přihrádek. Prohledejte ještě zbytek patra, skočte se vyspat k Rakšovi a vstupte do jedné z jeskyní vchodem úplně na S.

13) Jeskyně 1

Pobijte pavouky a jděte jižne a z truhly vyberte kazový smaragd. Východně odtud je oltář, který hlídají dvě Kamenné dotěrnosti, které nejlépe zlikvidujete tak, že je ubijete palcáty, řemdichy a ostatními drtivými zbraněmi - pěsti jsou také použitelné. Možná na ně platí i obyčejné zbraně..nicméně já jsem opravdu žádné neměl a šípy je ani neškrábli. Nakonec hlídají zatím prázdný oltář země. Vraťte se zpět do předchozí jeskyně a vstupte do další lokace vchodem jižně od Rakšy.

14) Jeskyně 2

Než vejdete připravte se na pořádnou bitvu s davem Harpií. Běžte na východ a seberte kazovou perlu. Dejte se SZ. Zde je oltář moře, ve kterém najdete bezvadnou vodní hvězdu poté, co do jedné truhly v jeskyni 5 (dále) umístíte poškozenou perlu. Vyjděte opět o patro výš a vydejte se SV směrem do středu lokace.

15) Jeskyně 3

Pobijte medvědy, na jihu seberte kazový měsíční nugget. Na severu pobijte stráž oltáře noci. Až do truhlu v páté jeskyni umístíte příslušný drahokam, objeví se zde jeden z potřebných Bezchybných kamenů. Vyjděte ven a běžte úplně na JZ, kde je další část jeskyně.

16) Jeskyně 4

Sem vstupte opět nadupaní vším, co máte..kouzly, lektvary apod. Zdejší boj opravdu není jednoduchý. Po boji seberte z truhly kazový ohnivý achát. Vylezte opět ven a jděte kousek severně, kde je poslední jeskyně.

17) Jeskyně 5

Zde seberte kazovou slzu nebes a pokračujte na rozcestí, a pak na jih. Tu vás čeká oboustraná barikáda z minotaurů. Pobijte je a na oltář poskládejte kazové diamanty, které se opraví a poté se uloží na příslušný oltář. Dejte se na sever, kde je již Bezvadný hvězdný safír. Tak, a teď musíte zase prolézt předešlé jeskyně a vybrat opravené drahokamy. Až je budete mít, běžte k portálu na východě.

Ke každému symbolu patří jiný drahokam: nebe = hvězdný safír, země = diamand, noc = měsíční kámen, moře = vodní hvězda, den = sluneční kámen. Poté se portál aktivuje a vy můžete směle vstoupit.

18) Trůnní sál

Jste opět v hradu. Pán Osudu vám pogratuluje a požádá vás o poslední "povinnou" službu. Máte přinést mír všem padlým hrdinům hradu. Bojujte ze všech sil a Pána Osudu si nechejte na konec. Umí se totiž parádně teleportovat. Na jeho poražení jsou nejlepší střelné zbraně a naváděcí kouzla typu Magická střela či barevná koule. Až padne, poděkuje vám a žehná vám za vaši dobrotu. Nakonec to nebyl zlý duch...jen prokletý! Otevře se vám trůn, ve kterém je prsten. Nasaďte ho nějakému členu party a pak použijte na někoho jeho magii. Jste zpět v Kuldaharu a pokud jste ještě neodhalili samotné Srdce Zimy...hurá do toho.

O osudech a příbězích této družinky statečných dobrodruhů se už nikde moc nemluví. Pouhé útržky se během svého pátrání dozvídá až družinka dobrodruhů, která se vydala na pomoc Targu - jednomu členu desetiměstí více jak o třicet let později. Zjistí, že naši hrdinové měli podíl na tom, že se na severu před třiceti lety začala rodit hrozba, kterou nikdo nedokázal předpovědět........Icewind Dale II.

Pokud máte jakékoliv dotazy anebo přimomínky ohledně návodu i hry samotné můžete mi mailovat na adresu : jiri.terc@volny.cz

KONEC.